صندلی چرخدار

صندلی چرخدار

صندلی چرخدار و یا ویلچر، دارای انواع مختلفی می باشد و با توجه به این که، افرادی که از آن استفاده می کنند، ممکن است در شرایط متفاوتی باشند، در ویژگی های مختلفی با یکدیگر تفاوت دارند. ویلچر برقی، یکی از انواع ویلچر می باشد که به صورت کاملا پیشرفته تر ساخته شده است. همانطور که می دانید، ویلچر ها به عنوان کمکی مناسب، برای افراد نا توان و کم توان بوده و به همین سبب، می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای جا به جایی و تحرک این افراد باشد.

صندلی چرخدار

صندلی چرخدار یا ویلچر یکی از رایج ترین وسایل کمکی برای ارتقاء تحرک و افزایش کیفیت زندگی برای افرادی است که در راه رفتن مشکل دارند. اگر تا به حال، به ویلچر ها دقت کرده باشید، مشاهده کرده اید که برای حرکت و جا به جایی آن ها، نیاز است تا فرد استفاده کننده، نیروی زیادی را صرف کرده و با کمک دسته ای که بر روی چرخ ها وجود دارد، چرخ های ویلچر را بچرخاند.

صندلی چرخدار


تحرک ویلچر فرصت هایی را برای کاربران ویلچر برای مطالعه ، کار ، مشارکت در فعالیت های اجتماعی و دسترسی به خدمات مانند مراقبت های بهداشتی فراهم می کند. در حالت عمومی، ویلچرها به دو نوع ویلچر برقی و ویلچر غیر برقی (مکانیکی) دسته بندی میشوند.ویلچرهای مکانیکی به انواع مختلفی تقسیم میشوند.

آشنایی با انواع صندلی چرخدار

همانطور که در مطالب بالا اشاره کردیم، ویلچر ها دارای انواع مختلفی می باشند که با توجه به نیاز ها و خواستار کاربران ساخته شده اند. از جمله انواع ویلچر ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:هر کدام از این ویلچر ها دارای ساختار یکسان اما ویژگی ها و مشخات مختلفی بوده و همانطور که از نام آن ها مشخص است، برای استفاده در مکان های مختلف ساخته شده اند. اگر قصد خرید ویلچر را دارید، با توجه به نیاز خود، بهترین و مناسب ترین نوع آن را خریداری نمایید.

  • صندلی چرخدار برقی
  • صندلی چرخدار دستی
آشنایی با صندلی چرخدار
آشنایی با صندلی چرخدار


ویلچر برقی

ویلچر برقی، سازه ای است که برای جا به جایی و حرکت، تنها نیاز به نیروی بسیار کمی برای فشردن چند دکمه می باشد و در نهایت، باقی کار توسط موتور این ویلچر ها انجام می شود. ویلچر برقی دارای یک موتور الکتریکی می باشد که حرکت ویلچر به واسطه آن امکان پذیر می باشد. این موتور ها، با استفاده از یک باتری کار می کنند که در نهایت، با کمک این باتری، برق مورد نیاز برای حرکت ویلچر تامین می شود.

انواع ویلچر برقی

ویلچر های برقی، دارای انواع مختلفی می باشند که هر کدام از آن ها، بر اساس ویژگی ها و خصوصیات مختلف ساخته شده اند. به عنوان مثال، از انواع ویلچر های برقی، می توان به چهار چرخ و شش چرخ اشاره کرد. شاید برایتان جالب باشد بدانید که با توجه به وجود چرخ های متعدد در ویلچر ها، گاهی اوقات، قدرت موتور ها به چرخ های مختلفی انتقال می یابد. به عنوان مثال، گونه هایی از ویلچر های برقی، در دو چرخ جلو، گونه هایی در دو چرخ وسط، و همچنین گونه های دیگری در دو چرخ عقب خود، دارای قدرت حرکتی که توسط موتور به آن ها منتقل یافته می باشند. و در نتیجه شما می توانید با توجه به نیاز خود، اقدام به خرید آن ها کنید.

انواع صندلی چرخدار

ویلچر برقی با چرخ های متحرک در عقب
اگر نیاز دارید تا سرعت بیشتری را از ویلچر برقی دریافت کنید، آن دسته از ویلچر های برقی که قدرت موتور در چرخ های عقب آن وجود دارد، بسیار مناسب تر است. در نتیجه قبل از خرید ویلچر برقی، بهتر است تا اطلاعات کافی را درباره انواع مختلف آن ها داشته باشید.

ویلچر برقی با چرخ های متحرک در وسط
ویلچر های برقی که قدرت حرکت آن ها با کمک چرخ های وسطی تامین می شود، دارای ویژگی های متفاوتی نسبت به سایر ویلچر ها می باشد. این گونه ویلچر های برقی با قدرت حرکت در چرخ وسط، دارای ویژگی هایی همچون برد بیشتر برای حرکت، بوده و در واقع می توان گفت که با استفاده از آن ها می توانید به میزان بیشتری مانور دهید.

ویلچر برقی با چرخ های متحرک در جلو
ویلچر برقی، که چرخ های جلوی آن قدرت حرکت را دارند، یکی از بهترین انواع ویلچر ها می باشند، که می توانید به راحتی و آسانی در مسیر هایی که حرکت در آن ها سخت است عبور کنید. در واقع این گونه از ویلچر های برقی برای استفاده در زمین های چمنی، نا هموار، و سایر زمین ها ساخته شده اند. البته بدون شک، سرعت این گونه از ویلچر های برقی، پایین تر بوده. اما با این حال، یکی از بهترین و عالی ترین گزینه ها برای جا به جایی در مسیر های نا هموار است.

سخن پایانی

ویلچر نقش مهمی در زندگی افراد دارد. انتخاب ویلچر مناسب می تواند روحیه و انگیزه فرد را بالا ببرد. به همین دلیل مونوچیر انواع ویلچر برقی و ویلچر را در کنار هم قرار داده تا مشتریان گرامی بتوانند به راحتی و با مقایسه انواع ویلچرها، بهترین خرید را داشته باشید.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

نه + 13 =

اولین سرویس دوره ای رایگان مونوچیر

امکان بهره مندی مالکین ویلچرهای برقی مونوچیر با بارکدهای ضمیمه شده از سرویس دوره ای رایگان فراهم میباشد. در صورت تطابق بارکد ویلچرتان، شماره بارکد و آدرستان را به شماره زیر پیامک بفرمائید تا هماهنگی لازم صورت گیرد.

با تشکر

برای دریافت لیست بارکدها کلیک کنید

This will close in 20 seconds

تماس با ما