راهنمای خرید بهترین ویلچر برقی

انواع ویلچر

ویلچر برقی

ویلچر برقی، یک نوع وسیله است که برای حمل افراد ناتوان از آن استفاده می شود. در واقع دو نوع ویلچر داریم که یکی از آنها برقی است و دیگری معمولی (دستی) می باشد.

نوع معمولی باید به صورت دستی هدایت و رانده شود. یعنی یک فرد باید به صورت کامل به حرکت آن کمک کند. این فرد می تواند شخصی باشد که روی ویلچر نشسته یا می تواند فرد دیگری باشد که آن را هدایت خواهد کرد.

ویلچیر برقی، دارای سیستمی است که بدون نیاز به انرژی خاصی، باعث می شود که فرد بتواند با استفاده از آن به راحتی و در هر مسیری به حرکت بپردازد. در واقع این سیستم بیشتر برای افرادی که سوار ویلچر هستند طراحی شده است که نیاز به کمک نداشته باشند.

انواع ویلچر

ویلچر برقی ارزان و یا قیمت های دیگر، در بازار موجود هستند اما دارای کیفیت های متفاوتی می باشند. سیستمی که برای این نوع ویلچر مورد استفاده قرار می گیرد با استفاده از برقی است که با باتری تامین می شود. در انواع با کیفیت، باتری دارای میزان مناسبی از نگهداری شارژ است و همچنین حرکت آن آسانتر و بدون دردسر تر می باشد.

ویلچر برقی پله رو، یکی از ویژگی هایی است که به تازگی به ویلچر برقی اضافه شده است. این تکنولوژی به گونه ای عمل می کند که فرد می تواند بدون کمک شخصی، از پله ها بالا به همراه ویلچر خود بالا برود. اصولا ویلچر های برقی که ما دیده ایم قابلیت پله روی را ندارند و باید از مسیر هایی که برای افراد کم توان تعبیه شده اند، حرکت کنند.
این ویژگی بسیار مفید است، چرا که یکی از دغدغه های افرادی که روی ویلچر سوار هستند، این است که نمی توانند به تنهایی از پله ها بالا بروند و یا از آن پایین بیایند. آنها مجبورند برای اینکار از افرادی کمک بگیرند تا بتوانند وی را به مقصد برسانند. (درحال حاضر ویلچر برقی مونوچیر دارای چنین قابلیتی نیست)

ویلچر تاشو
ویلچر

ویلچیر برقی تاشو

ویلچیر برقی تاشو، این قابلیت را هم دارد که شما هر گاه که به ویلچر نیاز نداشتید، آن را تا کنید تا با اشغال کردن جای کمتر در صندوق ماشین و یا هر وسیله دیگری قرار بگیرد و شما بتوانید آن را به هر نقطه ای که مایل هستید، حمل و نقل کنید.
برای کنترل سرعت می توانید از کنترل کننده ای استفاده کنید که دارای عقربه می باشد. با چرخاندن عقربه در جهت یا خلاف جهت ساعت می توانید سرعت ویلچر را کم یا زیاد نمایید.

ویلچر برقی

راهنمای ویلچر برقی

یک سری نکاتی که باید برای عملکرد بهتر در مورد ویلچیر برقی رعایت شوند را در اختیارتان قرار می دهیم تا بتوانید آموزش ببینید که چطور از ویژگی های این وسیله استفاده ببرید.

هنگامیکه از ویلچر برقی استفاده می کنید، حتما این نکات را به خاطر داشته باشید که :

  • اگر بر اثر مصرف دارو در سلامت جسمی شما و یا بینایی، اختلالی به وجود آمد، از دستگاه استفاده نکنید.
  • در سراشیبی و سربالایی در یک مسیر مستقیم حرکت کنید و از کج کردن مسیر بپرهیزید.
  • برای اینکه بتوانید راحت تر دور بزنید، سرعتتان را کاهش دهید.
  • اگر به هر عنوان کنترل ویلچر برقی را از دست دادید، آن را خاموش کنید و بعد از رسیدن به نقطه امن، آن را فعال کنید.
  • در سراشیبی به هیچ عنوان به عقب حرکت نکنید.
  • از تماس مستقیم با آب خودداری کنید. همچنین در مواقع بارانی از حرکت کردن با ویلچر خودداری کنید.
  • برای خاموش کردن، ابتدا به صورت کامل توقف کنید و سپس دستگاه را خاموش کنید. از خاموش کردن ویلچیر برقی حین حرکت خودداری کنید.

برخی از این موارد برای سلامتی جان شما است و برخی از آنها برای این منظور است که بتوانید از دستگاه خود به خوبی مراقبت کنید. پس همه این دستورات را اجرا کنید تا خدایی نکرده مشکلی برای شما پیش نیاید.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

4 + یازده =

اولین سرویس دوره ای رایگان مونوچیر

امکان بهره مندی مالکین ویلچرهای برقی مونوچیر با بارکدهای ضمیمه شده از سرویس دوره ای رایگان فراهم میباشد. در صورت تطابق بارکد ویلچرتان، شماره بارکد و آدرستان را به شماره زیر پیامک بفرمائید تا هماهنگی لازم صورت گیرد.

با تشکر

برای دریافت لیست بارکدها کلیک کنید

This will close in 20 seconds

تماس با ما