در انتخاب ویلچر برقی باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

ویلچر

امروزه با پیشرفت تکنولوژی ویلچرهای برقی و دستی جدید و مدرنی وارد بازار شده که می تواند نیازهای اولیه و ثانویه توانیابان عزیز را براورده کند.
ولی عدم اطلاعات مصرف کنندگان عزیز از نکاتی که باید در مورد ویلچر های برقی باعث انتخاب اشتباه و در نهایت ایجاد مشکلات حرکتی و جسمی می شود و پیامدهای کوتاه مدت و بلند مدتی دارد.
بیشتر این پیامدها در نشیمنگاه و فرم ستون فقرات فرد اتفاق می افتد و در دراز مدت میتواند با حاد شدن مشکلات اسیب های جدی به فرد وارد نماید.

در این مقاله چند مورد از نکاتی که باید در انتخاب ویلچرهای برقی باید به انها توجه کرد را مورد مطالعه قرار می دهیم:

  1. شرایط اقلیمی
  2. نوع مشکل و محدودیت های حرکتی

۱) شرایط اقلیمی: یکی از مواردی که اهمیت بسیار بالایی دارد ولی متاسفانه توسط بسیاری شرکت ها و در نتیجه مصرف کنندگان ویلچر برقی به ان توجه ی نمیکنند شریط اقلیمی است. در کشور ما اقلیم هایی مختلفی است که باید نسبت به اب و هوا، نوع ساختار مکانهایی که مصرف کننده برای تردد در ان به ویلچر برقی نیاز دارد حساس باشیم.

به طبع در شرایطی مانند شرایط شمال کشور که هوای بارانی دارد و سواحل ماسه ای دارد ویلچر برقی می بایست ضد اب باشد و نیز قدرت مناسب برای گیر نکردن در این شریط را داشته باشد و یا در نواحی گرم و به خصوص شرجی جنوب می بایست در قسمت نشیمنگاه و پشتی از الیاف مناسب انتی باکتریال و ضد تعریق استفاده شود و نیز در شرایط جوی شرجی باید از متریال مناسب برای بدنه و موتور استفاده شود تا مشکلاتی مانند زنگ زدگی، خوردگی، و رنگ رفتگی و … رخ ندهد.
همچنین در شهر ها و روستاهایی که از راهای اسفالت و بدون شیب بی بهره هستند و راهای خاکی، سنگ لاخ و شیبدار باید به قدرت موتورها، ترمزها و نقاط ثقل بسیار توجه کرد تا در این شرایط فرد مصرف کننده دچار ضربات شدید، چپ شدن ویلچر، در راه ماندگی به دلیل عدم قدرت موتورها و برگشت ویلچر به دلیل نداشتن ترمزهای مناسب و نقاط ثقل نامناسب نشود.
در مواردی نیز مصرف کننده قصد استفاده ی ویلچر در شرایط معینی مانند درون خانه و یا محل کار را دارد که می بایست طبق شرایط خانه و یا محل کار ماند پستی بلند ها و موانع ویلچر مناسب را طبق چرخ ها، موتورها و نقاط ثقل انتخاب نماید. به طبع ویلچر برقی های حجیم و بزرگ برای محل زندگی مناسب نبوده و ویلچرهایی ظریف برای شرایط سخت و نامناسب هستند.

۲) نوع مشکل و محدودیت های حرکتی: مصرف کنندگان عزیز ویلچر و به خصوص ویلچر های برقی مشکلات و محدودیت های زیادی را دارند به صورتی که میتوان گفت هر یک می تواند یک مورد استثنایی باشد تلقی شوند.
ویلچرهای برقی انواع مختلفی دارند با کارایی های مختلف، به صورت مثال ویلچرهای تاشو و یا ویلچرهای مبله که مصرف کنندگان طبق نوع مصرف خود از انها می بایست را انتخاب کنند.

ویلچر تاشو

مواردی که باید به ان توجه کنند سایز ویلچر، نوع ساخت آن، وجود وسایل جانبی مناسب و همچنین راحتی استفاده از ان است که این موارد را مورد بررسی قرار می دهیم.

۱: سایز ویلچر: در حال حاضر ویلچرها در دنیا در سایزها و انواع مختلف مطابق با نیاز و سلیقه ی مصرف کنندگان طراحی و تولید می شود. دلیل این کار نوع معلولیت و همچنین سلیقه ی مصرف کنندگان است. توجه به این موضوع از این بابت مورد اهمیت است که باید راحتی را به زیبایی ترجیح داد. اگرچه در حال حاضر کمپانی های در کنار کیفیت به ظاهر مناسب و زیبایی محصولات نیز اهمیت بسیاری میدهند ولی نباید برای ی کودک با اندام کوچک ویلچری غول اسا تهیه کرد و یا برای فردی که توان حرکتی محدودی حتی در دستانشان دارند ویلچری با امکانات اندک خریداری کرد. همچنین باید توجه به مورد بسیار مهمی کرد که اندازه ی دسته تا دسته ی ویلچر، نوع و اندازه ی جای پایی ها، اندازه ی نشیمنگاه و ارتفاع ان و مورادی از این دست که می بایست با دید بلند مدت به ان نگاه کرد و نباید دچار شتابزدگی در خرید شد، در این شرایطی که ویلچرهای برقی رقم های بالایی را برای خرید میطلبند.

ویلچر برقی

 

۲-نوع ساخت ویلچر برقی: درابتدا ذکر این مطلب حیاتی است که ویلچر برقی نوعی از ویلچر دستی نمی باشد و این باور اشتباه است که ویلچر برقی را میتوان به جای ویلچر دستی استفاده نمود. ویلچر برقی بر خلاف ویلچر دستی در محور عقب کمی عقب تر می باشد، یعنی چرخ ها عقب تر از نشیمنگاه می بایست قرار بگیرد تا در هنگام نوسانات حرکتی و یا شیب به پشت برنگردد. اندازه ی چرخ های عقب و جلو استاندارهای خاصی دارد که بنابر استاندارهای هر منطقه و نوع منطقه تعیین میشود. بدنه ویلچر های برقی باید بتوانند وسایل و موتور ها را به خوبی در خود جا دهند و وسایل حرکتی و یا الکتریکی از حوزه ی بدنه ی ویلچر بیرون نزند. در حال حاضر شرکت های معتبر علاوه بر این موارد استاندارها ومزیتهای بسیاری را نیز از جمله سبکی، تا شدن اسان و … را نیز به این موارد اضافه کرده اند که سطح کیفیت ویلچر برقی و مصرف کننده را ارتقاع داده است.

ویلچر برقی مونوچیر

۳-وسایل جانبی مناسب: شرکت های معتبر وسایل جانبی مختلفی را برای راحتی بیشتر مصرف کنندگان در اختیار انها قرار میدهند. این وسایل جانبی از وسایل یدکی ویلچر مانند انواع جا پایی تا وسایل الحاقی مانند پشت سری و یا وسایل تزئینی مانند گیره وبایل و … می باشد. مصرف کنندگان محترم در صورتی که قصد خرید ویلچر و یا ویلچر برقی را دارند می بایست از وجود این وسایل در شرکت و یا بازار که مناسب نصب بر روی ویلچر اطمینان حاصل نمایند به صورتی که این وسایل در عین حالی که مشکلی برای کارایی خود ویلچر برقی ایجاد نکند و همچنین از نظر ظاهری به ویلچر برقی لطمه ای نزند و در عین حال مشکل حرکتی برای فرد و ویلچر به وجود نیاورد. همچنین مصرف کننده باید توجه به خدمات پس از فروش ویلچر نیز داشته باشد که در مطلب دیگری به صورت گسترده در مورد ان صحبت خواهد شد.

ویلچر برقی

۴-راحتی دراستفاده: در تمامی شرکت های مدرن دنیا امروزه مسئله ی اسانی استفاده و سادگی یادگیری استفاده از مسائل مهم به شمار میرود. ویلچر های برقی نسل جدید بر خلاف ویلچر های قدیم بسیار ساده سازی شده اند و فرد میتواند با استفاده از یک انگشت روی شاسی ویلچر را به حرکت دراورد. نکاتی که باید در این مورد به ان اهمیت داد نوع استقرار جواستیک و یا همان ابزار هدایت کننده است که فرد بتواند به راحتی با ان کار کند. همچنین مورد بسیار مهم وسایل الکترونیکی و تجهیزات متصل است که فرد بتواند به راحتی به انها دسترسی داشته باشد و در صورت نیاز انها متصل و یا منفصل نمیاد.

نکته پایانی:
ویلچر برقی برای این به وجود امده که استقلال فرد را بیشتر نمایید تا فرد هم به لحاظ روحی و هم به لحاظ و هم چنین جسمی زندگی بهتری را تجربه نمایید.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

پنج × پنج =

اولین سرویس دوره ای رایگان مونوچیر

امکان بهره مندی مالکین ویلچرهای برقی مونوچیر با بارکدهای ضمیمه شده از سرویس دوره ای رایگان فراهم میباشد. در صورت تطابق بارکد ویلچرتان، شماره بارکد و آدرستان را به شماره زیر پیامک بفرمائید تا هماهنگی لازم صورت گیرد.

با تشکر

برای دریافت لیست بارکدها کلیک کنید

This will close in 20 seconds

تماس با ما